למרות שלאחרונה כל אירוע הפך לחגיגה גדולה יותר מאשר בעבר, עדיין יש לא מעט אנשים שבוחרים לציין אירועים משפחתיים באופן מצומצם ולחגוג באירוע ביתי. נכון, יש מי בוחרים לחגוג ימי הולדת בווילות גדולות, ומי שחוגגות מסיבת רווקות בסוויטה בבית מלון, אך יחד עם זה, לא מעט אנשים מעדיפים לארגן אירועים ביתיים, בין אם מדובר בימי הולדת, בריתות ואפילו חתונות. כיצד מארגנים אירוע ביתי מוצלח? מאמר בנושא.
כשתעשיית האירועים משגשגת, וכל אירוע קטן הופך לאירוע קונספט בווילה או אולם אירועים, מלווה בשף אישי ומיתוג ייחודי, זה בהחלט לא מפתיע שיש מי שמעדיפים לארגן אירוע ביתי במסגרת האמצעים הקיימים ברשותם, ומבלי להישאב לתעשייה שגובה אלפי ומאות שקלים לאירוע. בשנה האחרונה, לא מעט זוגות התחתנו בחתונה ביתית, בין אם זה בחצר של המושב, בגינה של ההורים או בבית המשפחה. אז נכון, תעשיית האירועים היא מעצמה די גדולה בישראל, ובכל זאת, יש מי שמעדיפים לקיים אירועים ביתיים, שאגב, לא פחות טובים מאירועים באולם. נשמע מסקרן? תשמחו לשמוע שזה בהחלט אפשרי.
ענייני לוגיסטיקה
בטרם תפצחו בתהליך לתכנון האירוע, מוטב שתוודאו שהבית או החצר אכן מתאימים לאירוע, כשיש לברר מבעוד מועד מהי כמות האנשים שמתאימה לחלל. זה זמן מצוין לברר כמה מקומות ישיבה צריך לארגן, והאם יש צרכים לוגיסטיים נוספים חיוניים (כמו גנרטור, הקמת חופה וכו').
ניתן לקיים אירוע ביתי בו האוכל יוגש בכלים חד פעמיים, אך אם אתם מעוניינים לדאוג לסביבה, טוב לדעת שיש לא מעט ארגונים שמספקים כלים רב פעמיים בכמות הנדרשת, ולו כדי שתימנעו משימוש בפלסטיק.
מתחילים לתכנן!
אחרי שווידאתם שהחלל אכן מותאם לאירוע ויכול להכיל את כמות האנשים הרצויה, תוכלו להתחיל לתכנן את האירוע עצמו. ניתן לבחור קונספט שילווה את החגיגה, כשהקונספט יכול להיות נושא מסוים, צבע אהוב ואפילו סדרת טלוויזיה. הקונספט יסייע לכם לתכנן את האירוע בקו עיצובי אחיד, כמו גם לחשוב על תכנים שיתאימו לחגיגה. מוטב לדאוג לרשימת ציוד מבעוד מועד, ובמקביל לבנות רשימת משימות עבור הצלחת האירוע.
טיפ: בדרך כלל נהוג להיעזר בבני המשפחה כדי לארגן אירוע ביתי. חלקו את כל המארגנים לצוותים, כמו צוות עיצוב, צוות אוכל, צוות אווירה וכו' – כך כל צוות יוכל לטפל בנושא אחד ולוודא שהכל מתנהל כשורה.
והאוכל, מה איתו?
אוכל הוא לב ליבו של האירוע, הוא הדבר שבדרך כלל האורחים זוכרים לאורך זמן, והוא עשוי להשפיע על החוויה שלהם באירוע עצמו. תוכלו לחפש אחר קייטרינג איכותי לאירועים קטנים או קייטרינג לאירוע ביתי, ולבחור את ההצעה הטובה ביותר בעבורכם. כמובן שניתן גם לארגן מסיבה חברתית, שבה כל אורח יביא עמו מאכל מסוים, מה שיאפשר לכם להגיש לאורחים מגוון רחב של מנות.
כמה דגשים לגבי מזון באירועים:
- החליטו מבעוד מועד אם האוכל יהיה בשרי או חלבי, ולו כי ניתן להזמין קייטרינג בשרי לאירועים קטנים, ואף ניתן להזמין גם חלופות חלביות.
- כדאי לשקול את הגעתו של שף למקום שיכין את האוכל מול האורחים. מלבד החוויה הקולינרית, זו גם חוויה ייחודית ומהפנטת, רק קחו בחשבון שהעלויות עשויות להיות גבוהות יותר מאשר הזמנת קייטרינג לאירוע בבית.
- אל תשכחו שיש לא מעט אנשים שרגישים לגלוטן, לחלב ולעוד שלל רכיבים. וודאו מבעוד מועד כי במסגרת הקייטרינג, יוגשו גם מאכלים שמתאימים לאנשים בעלי רגישויות נפוצות למזון.
עיצוב החלל
על מנת לייצר אווירה ייחודית של אירוע (גם אם הוא מתקיים בבית), חשוב לתת את מלוא תשומת הלב לעיצוב החלל. באתרים כמו איביי ועלי אקספרס תוכלו לרכוש שלל אלמנטים עיצוביים נהדרים וזולים במיוחד. בין האלמנטים הפופולאריים בחתונות ואירועי ערב, נציין את שרשרת האורות הקרויה FAIRY LIGHTS שמאפשרת להוסיף טאצ' מדליק ומיוחד לחלל האירוע. כמו כן, ניתן לעצב מרכזי שולחן מרהיבים, להכין חבקי מפיות ולהקנות לחלל הבית עיצוב חגיגי במיוחד.
אירועים ביתיים הפכו לתופעה די נפוצה, וזאת לצד תעשיית האירועים המשגשגת. תכנון אירוע ביתי אמנם עשוי להיות מעט מאתגר, אך זה בהחלט אפשרי ואפילו עשוי לחסוך לכם לא מעט כסף. בין אם תבחרו לעשות אירוע חברתי או להזמין קייטרינג לאירועים קטנים בבית, אין ספק שתצלחו את המשימה. מזל טוב!