זה לא סוף העולם: הפתרונות האולטימטיביים להתקרחות

בעוד יש כאלו שחיים איתה לגמרי בשלום ומקפידים לעשות גלח פעם בכמה זמן, יש כאלה שפשוט לא מסוגלים להתמודד עם הקרחת. לרוע המזל, ההתקרחות הגברית היא אחת מהתופעות הנפוצות ביותר בעולם והסיבה הנפוצה ביותר לנשירה ואובדן של השיער. ההתקרחות הזאת מופיעה אצל הרוב המכריע של הגברים החל מגיל ההתבגרות והשלב בו ייצור הטסטוסטרון גובר באופן משמעותי. אנזים מסוים, הופך את הטסטוסטרון להורמון מסוג אחר שנקרא דיהדרוטסטוסטרון, שהוא בעצם אחראי על החלשה של זקיקי השערה הגורמים לנשירה. במקום השערה שנשרה תצמח שערה דקה וחלשה יותר עד שלבסוף לא יצמחו שערות כלל וזוהי למעשה תופעת ההתקרחות. נקודת האור כאן, היא שהיום יש כמה פתרונות מצוינים להתקרחות, בין אם קוסמטיים או תרופתיים, כך שכל אחד יכול למצוא את הפתרון המתאים בעבורו להתקרחות. בואו נדבר על כמה מהפתרונות היותר נפוצים ויעילים.

הדמיית שיער

הדרך הנהדרת הזאת התחילה עם נשים שעשו הדמייה של גבות שחסכה מהן את הצורך לעיצוב הגבה. כיום, משתמשים בטיפול של הדמיית שיער מיקרופיגמנטציה לקרקפת אצל גברים מקריחים. איך זה עובד? באמצעות מחט עדינה מאד, יוצרים הדמייה קבועה של השיער על הקרקפת ובעיקר באזורים המקריחים, מה שמסתיר לחלוטין את ההתקרחות כשלרוב כל לא ניתן להבחין כי מדובר בהדמיה. זה פיתרון מצוין בעבור מי שרגיל ואוהב מראה שיער קצר ומגולח, שנראה הכי טבעי שיש עם שיטת הדמית השיער.

השתלת שיער

שמעתם על כל אלה שנוסעים לטורקיה וחוזרים עם שיער? ובכן, הם עברו טיפול של השתלת שיער שניתן אגב לעבור בארץ. בטיפול הזה נלקח שיער מאזורים לא מקריחים כמו מצידי הראש, ומושתל באזורים המקריחים כמו בפדחת או במפרצים. עם הזמן השיער המושתל אמור לצמוח ממש כמו שיער רגיל. חשוב לקחת בחשבון כי התהליך הזה דורש זמן החלמה ממושך וכי רק לאחר כחצי שנה מההשתלה מתחילים לראות תוצאות. השתלת שיער כיום היא הדרך הכי קרובה לקבלת מראה שיער טבעי.

זה לא סוף העולם פתרונות התקרחות

טיפולים תרופתיים

כיום קיימים בשוק מגוון טיפולים ותכשירים לטיפול בהתקרחות. חלק מהתכשירים הם כדורים לבליעה ואחרים הם שמפואים ותרכובות שיש למרוח על הקרקפת. חשוב לדעת כי ישנן כמה תופעות לוואי שדווחו עם השימוש בתרופות ושחשוב להבין את המשמעות המלאה של הנטילה שלהן.

טיפולים טבעיים

דרך נוספת שמתאימה במקרים של נשירה ואובדן שיער ובעיקר כזה שאיננו גנטי, אלא קשור בהרגלי אכילה או בגורמים סביבתיים, היא נטילה של תוספים טבעיים. כמוסות המכילות ויטמינים ומינרלים כמו חלבונים מסוימים, מגנזיום ואבץ, בהחלט יכולים להביא לחיזוק של זקיקי השיער ולצמיחה מחודשת של השיער בעקבות כך.

אבקת פולר

למי שמעוניין בהסתרה זהו פיתרון מצוין. את האבקה הזו יש לשים על הראש באזורי ההתקרחות והיא מדמה את השיער באופן די טבעי.