ביטוח בריאות פרטי: אבנר הייזלר מסביר את היתרונות והחסרונות

רבים מבקשים להיות רגועים ומצוידים בכמה שיותר חגורות הצלה, ועל כן הביטוחים הפרטיים משחקים תפקיד מאוד משמעותי. יש ביטוח ניתוחים, ביטוח שיניים, ביטוח סיעודי, ביטוח תרופות שמחוץ לסל ועוד. אז כן, ביטוחי בריאות בהחלט חשובים וגם חשוב להימנע מכפל ביטוחים, אך עדיין קיימים כמה סימני שאלה, ואם ניגע בסימן השאלה הגדול ביותר, נשאל האם נכון לעשות ביטוח בריאות פרטי. פה אבנר הייזלר ניגש לענות.

היתרונות שמאחורי ביטוחי פרטי

אם יצא לכם לעקוב אחר אבנר הייזלר בדה מרקר, אין ספק כי מדובר בבעל מקצוע ששומר על גישה אופטימית, ועל כן נתחיל לבחון את הביטוח הפרטי מההיבט החיובי. ובכן לעומת ביטוח קבוצתי, ביטוח פרטי אינו מוגבל רק לתקופה קצרת מועד וניתן לעבור עמו בין מקומות עבודה מבלי לאבד זכויות. כמו כן, ביטוח בריאות פרטי מאפשר לבחור את סך הכיסויים הרצויים בהתאם לשיקולים אישיים, כך שזוכים להשיג כיסויים חשובים שאינם נכללים בסל הבריאות הכללי.

ביטוח בריאות פרטי אבנר הייזלר מסביר את היתרונות והחסרונות

החצי הריק של הביטוח הפרטי

כפי שמבהיר אבנר הייזלר בראיון בדה מרקר ובשלל ראיונות נוספים, תמיד חשוב להיות מודעים לסך פרטי העסקה, ועל כן גם פה ראוי לציין מהם החסרונות. אז גם אם לאחר שתקראו את הדברים תקבלו החלטה לעשות ביטוח פרטי, לפחות תהיו מודעים לסך ההשלכות. אז מהו המינוס בביטוח פרטי? ובכן המינוס המשמעותי ביותר נוגע לצורך לחתום על תצהיר בריאות, עובדה שעשויה לגרום לחברת הביטוח להסיר ביטוחים שנוגעים למצב רפואי ואף מדובר בעובדה שעשויה לייקר באופן משמעותי את פרמיית הביטוח (בהתאם לרמת הסיכון שעומדת על הפרק). זאת הסיבה לכך שרבים נמנעים מלעשות ביטוח בריאות פרטי חדש, כלומר ברגע שמצב רפואי מחמיר ברור לכל שתצהיר מחודש ייקר את הפרמיה.

רגע לפני שחותמים בודקים

ריאיון של אבנר הייזלר ב-ynet מבהיר שתמיד חשוב לו לראות את טובתו של הצד החלש, ועל כן הייזלר ממליץ לעצור ולבדוק כדאיות לפני שמחליפים ביטוח בריאות. בחינה זו צריכה לכלול את המשתנים הבאים: מחיר הפרמיה, השתתפות עצמית (וכמובן הגובה שלה), גיל, החרגות ושורת כיסויים של מצבים רלוונטיים. מבקשים טיפ נוסף? הייזלר מציע להשאיר את הביטוח מטעם הקופה ולהוסיף לו ביטוח פרטי, פשוט כי מחיר הפרמיה מטעם קופת החולים נחשב נמוך ובעת הצורך ניתן להשיג החזר כפול (עד תקרת הפיצוי של כל צד). עם זאת, הייזלר מחדד ששווה להתייעץ עם סוכן ביטוח בלתי תלוי – עדיין מדובר בהוצאה חודשית.

מסכמים ומעלים דגשים

הייזלר מאמין בסדר, ועל כן ניגש לסכם את הדברים: מבחינת תקופת ביטוח, היכולת לנוע בין מקומות עבודה, התלות בהטבות שמעניק המעביד ושורת הכיסויים, ביטוח פרטי בהחלט יותר שווה. מצד שני, ביטוח פרטי יותר יקר והוא מצריך לעבור חיתום (מבוסס מצב בריאות, רמת סיכון, גיל ועיסוק). אז מהי התשובה? מראש אבנר הייזלר מחדד שאין תשובה אחידה. מה עוד? אין להתפתות להסתיר עובדות בריאותיות מחברת הביטוח (אם הדבר יתגלה חברת הביטוח תסרב לפצות), שווה להיעזר בסוכן ביטוח (יימנע טעויות ויסייע לדייק את הבחירה) ואם אכן הולכים על ביטוח בריאות פרטי, מוטב שהוא יכלול עוד כמה סעיפים: ניתוחים פרטיים וטיפולים מיוחדים בארץ ובחו"ל לצד מימון תרופות מיוחדות. נוסף לכך, ראוי לוודא שרשימה של רופאים בחירים נכללים בהסכם, שאין יותר מדי סייגים וכמובן שהכרחי לוודא מראש מה כוללת ההשתתפות העצמית.