5 פתרונות לתקשורת פנים ארגונית בעסק

לכל עסק שקם במדינת ישראל יש אתגרים ייחודיים משלו. אחדים מתקשים בגיוס לקוחות ומציאת לידים פוטנציאליים, אחרים לא מצליחים תמיד למצוא ספקים איכותיים וטובים של שירותים או מוצרים מסוגים שונים ויש כאלה שמתקשים בעיקר בניהול הפיננסי. לצד כל אלו, אם יש אתגר אחד שמאפיין כמעט כל עסק במדינה הוא הנושא של ייעול התקשורת הפנים ארגונית. מדובר בעניין חשוב מאד, שכן תקשורת מהירה וטובה בין העובדים ובין המחלוקות השונות מסייעת לקדם תהליכים הרבה יותר במהירות ולרוב מסייעת בצמיחה של העסק. לכן, ריכזנו עבורכם חמישה פתרונות טובים וקלים ליישום שיאפשרו תקשורת ארגונית פנימית הרבה יותר טובה.

מרכזיה וירטואלית

היום אתם כבר לא חייבים לתחזק מרכזייה פיזית בעסק בשביל להקל על הפניות לגורמים חיצוניים שונים ולאפשר תקשורת פנימית מהירה ומסודרת. מרכזיה וירטואלית מהווה פתרון מצוין במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים שאין להם צורך בהקמת מרכזייה פיזית בעסק. מרכזייה כזו מאפשרת להעביר את הפניות לכל עובד ולכל מחלקה במהירות, מקצרת זמני המתנה ומאפשרת לעובדים ליצור קשר מהיר בפשטות אחד עם השני.

תוכנה לניהול משימות

אחת הבעיות הגדולות בכל עסק כמעט היא ריבוי המשימות המקשה על מעקב תקין ורציף. תוכנות לניהול משימות כמו מונדיי, זיי או טרלו (יש עוד לא מעט דוגמאות), יאפשרו לכם להזין את כל המשימות השונות בקלות, להקצות עובדים שונים שאחראיים על כל תת משימה, לבצע מעקב פשוט אחרי הביצוע ולסמן את המשימות שבוצעו כך שיהיה ברור לכולם שניתן להמשיך הלאה.

5 פתרונות לתקשורת פנים ארגונית בעסק

ווטסאפ עסקי פנימי

כולנו מכירים היטב את תוכנת הווטסאפ ויש סיכוי לא רע שגם רבים מאיתנו מכירים את הוואטסאפ העסקי שהחברה השיקה. מה שלא הרבה יודעים זה עד כמה הכלי הזה יכול לסייע ולהקל על תקשורת פנימית בעסקים או ארגונים. אפשר לפתוח קבוצות רבות בנושאים שונים, להגדיר שבקבוצות מסוימות רק המנהלים יוכלו לכתוב כך שלא תהיה ברברת מיותרת ולהעביר מידע מהיר וחיוני בלי הרבה מאמץ.

מזכירות במיקור חוץ

כאן למעשה לא מדובר בכלי שקשור בתקשורת פנים ארגונית באופן ישיר, אלא באפיק שיכול להקל על התקשורת הפנימית של כל ארגון. מזכירות חיצונית מאפשרת לגורם אחד לרכז את כל המשימות והפגישות של המשרד בכל שבוע נתון ולעדכן את כל העובדים במה שמתרחש מבלי להעביר את המידע דרך ריבוי של גורמים.

פלטפורמות לשיתוף קבצים

המוכרות שבהן הן דרופבוקס וגוגל דרייב, בהם ניתן לפתוח תיקייה משותפת לכל עובדי המשרד, ליצור תיקיות שפתוחות רק לאגפים או לקבוצות מסוימות ואפילו ליצור קבצים משותפים שכולם יכולים לערוך יחד.

ההמלצה שלנו היא לנסות בהקדם את אחת מהאפשרויות הללו או כמה מהן ובמהרה תיווכחו עד כמה זה יכול לעזור לתקשורת הפנימית של העסק שלכם.