מרחיבים את פעילות העסק לחו"ל – איך מתאימים את תשתית המחשוב שלכם?

הרחבת פעילות עסקית לארצות אחרות, היא בוודאי תהליך חשוב ומורכב עבור כול עסק. מאחר שחלק ניכר מפעילות העסקים כיום מבוסס על מחשוב, מה זה אומר מבחינת שינויים בתחום זה?

להתקרב ללקוח

כאשר אתם מרחיבים פעילות לחו"ל, אתם "מתקרבים" ללקוחות פוטנציאליים נוספים, ביעדים ספציפיים שבחרתם. לקוחות אלה, יפנו אליכם גם בערוצים ממוחשבים, דרך האינטרנט. כאשר הם ייכנסו לאתר שלכם למשל. הסתייעות בשירותי חברה שמפעילה חוות שרתים בפריסה עולמית, תאפשר גם למערכות המחשוב שלכם "להתקרב ללקוח". תודות לכך, תשתיות קרובות כאלה יאפשרו להבטיח ביצועים מיטביים של האינטראקציה מול הלקוחות.

מרכזיה כשירות

שירות ענן של מרכזיה עסקית, יקל עליכם לתקשר מול לקוחות ברחבי העולם. שירות כזה מספק מגוון רחב של יכולות מתקדמות. תוכלו למשל להקצות מספרים מקומיים בכדי להתקשר אליכם, עבור לקוחות בארצות השונות. דוגמה נוספת: מערכת ניתוב שיחות (IVR) שכלולה בשירות, תאפשר להשמיע ללקוחות תפריט ניתוב בשפתם. איכות התקשורת של לקוח פוטנציאלי מול עסק, משפיעה מאוד על הרושם הראשוני שהוא מקבל. מסיבה זו וסיבות נוספות רבות, מרכזיות בענן הן פתרון שכדאי מאוד לשקול, בהרחבת פעילותכם לחו"ל ובכלל. הדבר חשוב גם לצורך תקשורת פנים ארגונית בעסק, ובעיקר אם תפתחו סניפים נוספים, על כך נדבר בפסקה הבאה.

סניפים מרוחקים

לעתים, הרחבת הפעילות באופן כזה כוללת גם פתיחת סניפים שלכם בחו"ל. במקרה כזה, נכנסים לתמונה שיקולים שונים של עבודה מול הסניפים המרוחקים. מדובר בעיקר בשיקולים בהיבטי תקשורת. על תשתית התקשורת להיות למשל יעילה, עם כמה שפחות שיהוי (Latency). היא גם חייבת להיות מאובטחת, כולל הצפנה. גם VPN רלוונטי במקרה זה.

היערכות לשינוי נוסף

הרחבת פעילות עסקית לחו"ל הוא תהליך שינוי, שניתן וחשוב לתכנן מראש. עם זאת, מעצם טבען של יוזמות עסקיות חדשות, הוא עשוי להתפתח בצורות להן לא ציפיתם. במקרים כאלה, עשויים להידרש שינויים גם בתשתיות המחשוב. כיצד נערכים לבלתי ידוע? למשל, מה תעשו, אם סניף מקומי חדש שפתחתם, קטן יחסית, יצליח מעל למשוער ותידרש הרחבה מהירה של פעילותו? בהתאם לכך, עשוי להיות צורך להרחיב, גם את תשתית המחשוב המקומית שלו וגם את העבודה השוטפת שלו מול הסניף הראשי בישראל. ככול שתגיבו לכך במהירות, כך תוכלו לנצל טוב יותר, את המומנטום של גל ההצלחה. איך עושים זאת באופן אופטימאלי? התשובה – בסעיף הבא:

גמישות דרך שירותי ענן

הסתייעות בשירותי ענן, מספקת לעסקים גמישות רבה מאוד. לכן, במחשבה קדימה, כיצד להיערך לשינויים מפתיעים, כדאי מאוד לקחת אותם בחשבון. ניתן להשתמש בשירותי ענן חיצוניים לעסק או פנימיים בתוכו. בשני המקרים, הם יכולים להיות מנוהלים על ידי גורם פנימי או חיצוני. ניתן גם לשלב "עננים" שונים כאלה ואף להרחיב זמנית ענן פנימי, בעזרת שירות ענן חיצוני (תהליך שמכונה cloud bursting). כך שכול נושא שירותי הענן, מספק גמישות רבה. ישנו היצע אדיר של שירותי ענן אשר מחליפים תוכנות שונות – זה מה שמוכר בשם SaaS (תוכנה כשרות. Software as a service). עם זאת, יש גם שירותי ענן חזקים מאוד, בכול הנוגע ממש לתשתיות מחשוב. כלומר, לשכבות "נמוכות יותר" במערכות המחשוב. במבט כללי, נהוג לחלק זאת לשתי קטגוריות. האחת – PaaS או Platform as a service, תאפשר לכם לפרוס על גביה שירותים שונים משלכם. השנייה – IaaS או Infrastructure as a service דומה יותר לרכיבי יסוד של תשתית מחשוב עסקית: מדיות אחסון, שרתים ומערכות רישות.

לסיכום

תשתיות המחשוב מהוות עזר חשוב לכל עסק בשגרה. כפי שראינו, גם בהרחבת פעילות לחו"ל, הן עשויות לסייע מאוד.